Selamat, Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Kedua
Siti Nurhaliza (Foto: IG @ctdk)

Bagikan:

JAKARTA - Penyanyi Malaysia, Siti Nurhaliza baru saja melahirkan anak keduanya hari ini, Senin, 19 April. Siti melahirkan bayi laki-laki yang kulitnya bersih dan tampan.

Melalui Instagram, Siti Nurhaliza mengumumkan persalinannya. "Dato' Sri Siti Nurhaliza selamat bersalin bayi lelaki. Isnin, 19 April 2021 bersamaan 7 Ramadan 1442H, Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Selangor, pada pukul 6.21 pagi," tulisnya.

Dalam keterangan resmi, putra kedua Siti lahir secara secar dengan berat 3.84 kilogram. Paska persalinan, kondisi Siti dan juga bayi berada dalam keadaan baik dan sehat.

"Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana isteri tercinta telah selamat melahirkan bayi kedua mereka. Apa yang penting bagi Khalid adalah ibu dan anak berada dalam keadaan sihat, stabil dan proses melahirkan telah berjalan lancar," lanjut keterangan tersebut.

Lahir di bulan Ramadan, mereka menyebut kelahiran putra kedua Siti Nurhaliza dalah sebuat berkat. "Kelahiran anak kedua pada bulan Ramadan penuh keberkatan ini diharapkan akan mengurniakan limpahan rezeki serta rahmat Allah SWT," pungkas keterangan tersebut.