JAKARTA The advisory committee of the US Federal Aviation Agency (FAA) recommended the transfer of space offices from the agency. These recommendations were discussed in depth some time ago. Citing from Spacenews, these recommendations were discussed at a committee meeting on April 23. At that time, the Commercial Space Transport Advisory Committee (COMSTAC) suggested the Commercial Space Transport Office (AST) to move from the FAA. They wanted AST to separate from the FAA and become a self-organization managed directly by the Minister of Transportation. Although approved by the majority of committee members, it was not yet known whether FAA would consider such recommendations.

Mantan Administrator Asosiasi FAA itu pun berpendapat bahwa kantor yang khusus menangani luar angkasa tidak seharusnya digabungkan dengan badan penerbangan. Pasalnya, luar angkasa semakin kompleks dan membutuhkan lebih banyak perhatian."Ruang angkasa telah berubah," kata Nield. "Jadi itu berarti kita perlu memiliki seseorang yang bisa berdiskusi, melaporkan isu-isu penting, meminta keputusan, mendapatkan masukan, dan menyampaikan kekhawatiran lainnya.ā€¯Nield memberikan gambaran dari keuntungan pemisahan departemen tersebut. Menurutnya, AST akan menjadi lembaga yang cukup berpengaruh di bawah Menteri Perhubungan dan bisa bersaing dengan lembaga transportasi lainnya."Anda akan memiliki akses ke sekretaris kabinet. Anda akan mendapat tempat duduk di meja. Anda akan memiliki kemampuan untuk menyampaikan argumen dengan lebih jelas mengenai sumber daya yang dibutuhkan," jelas Nield.


The English, Chinese, Japanese, Arabic, and French versions are automatically generated by the AI. So there may still be inaccuracies in translating, please always see Indonesian as our main language. (system supported by DigitalSiber.id)