Campaign In Samarina, Anies Criticizes Fuel Is Difficult In East Kalimantan
Akbar Anies Baswedan's campaign was welcomed by thousands of residents at the Kadrie Oening Sempaja Sports Center, Samarinda, East Kalimantan, Wednesday (7/2/2024). (ANTARA/Ahmad Rifandi)

Presidential candidate (candidate) number 1, Anies Rasyid Baswedan conveyed a message of change to thousands of his supporters who were present at the Kadrie Oening Sempaja Sports Hall, Samarinda, East Kalimantan (Kaltim), Wednesday, January 7.

He criticized the difficulty of getting fuel oil (BBM) in the oil and gas-producing area. "How is it possible if the source in East Kalimantan is difficult for people to get fuel? Don't let the people of East Kalimantan not feel prosperity on their own land. Is that right?" Anies said in front of the masses in his grand campaign in Samarinda, East Kalimantan, Wednesday, February 7, was confiscated by Anies, by Antara. Anies invites his supporters, especially mothers, to become fighters for change. He asked them to record his speech with their cellphones and spread it to their families and friends. "We want the basic needs to be affordable, jobs are wide open, and those who live in remote areas are no longer left behind in their health, they must no longer miss their education. They must get equal opportunities. Amen," he said.

Anies juga menekankan pentingnya persatuan dan solidaritas dalam berjuang untuk perubahan. Ia mengingatkan bahwa perjuangan ini bukan hanya untuk diri sendiri, tapi juga untuk jutaan saudara-saudara yang punya harapan sama."Kita berkumpul bukan sekadar untuk memenuhi lapangan. Kita berkumpul karena kita merapatkan barisan untuk perubahan. Kita menginginkan Indonesia yang adil, tidak lagi Indonesia yang penuh dengan ketimpangan, dengan ketidaksetaraan," tegasnya.Anies juga menyampaikan rasa syukur karena bisa datang ke Kalimantan Timur bersama istri dan anaknya. Ia mengaku senang melihat antusiasme dan semangat dari masyarakat Samarinda."Rekaman ini jadi bukti. Simpan rekaman ini. Dan itu jadi catatan. Jangan pernah anggap enteng ibu bapak datang ke sini. Bukan karena pembagian makanan, bukan karena pembagian baju, tapi karena ada semangat untuk Indonesia yang lebih baik," pungkasnya.Anies dan pasangannya, Muhaimin Iskandar, akan berhadapan dengan dua pasangan calon lainnya, yaitu Prabowo Subianto-Gibran Rakabuming Raka dan Ganjar Pranowo-Mahfud MD, dalam pemilihan presiden yang akan digelar pada 14 Februari 2024.


The English, Chinese, Japanese, Arabic, and French versions are automatically generated by the AI. So there may still be inaccuracies in translating, please always see Indonesian as our main language. (system supported by DigitalSiber.id)