Police officers from Musi Banyuasin (Muba), South Sumatra handled seven junior high school students (SMP) who were involved in a brawl. Head of Samapta Polres Muba Akp Ade Nurdin in Muba, Saturday, said the handling of seven students involved in the brawl since Friday (9/8). This condition is concerning Sekayu City which has been safe, calm and conducive, in line with the times.

However, recently there have been groups of young people calling themselves motorcycle gangs A or Gang B, whose actions have led to criminal acts and have caused unrest in the community, and even more sad that the perpetrators are on average still educated in junior high school.

Dari hasil pendataan yang dilakukan polisi, anak-anak yang diamankan tersebut berusia antara 14 tahun hingga 19 tahun dan berstatus masih pelajar SMP. "Dari pengakuan, tujuh orang yang diamankan tersebut, tiga orang mengaku dari geng Kampung Horor dan empat orang dari geng Waterfront," katanya.Dua geng tersebut berseputar dengan geng Gazza yang informasinya berjumlah 20 orang dan kabur saat mengetahui kepada orang tua dari masing-masing anak tersebut dan kami imbau untuk selalu mengawasi anak-anaknya dengan ketat," ujarnya.Information tentang geng anak muda bahkan bocil itu sebelumnya sudah di monitor dan untuk mengantisipasi, kepolisian bersama dengan Satpol PP rutin pada jam-jam rawan, dan juga membaki sekolah yang ada di Kota Sekayu.


The English, Chinese, Japanese, Arabic, and French versions are automatically generated by the AI. So there may still be inaccuracies in translating, please always see Indonesian as our main language. (system supported by DigitalSiber.id)